Support och kontakt för WIS
MSB erbjuder teknik- och användarsupport för WIS.
WIS-supporten är öppen dygnet runt alla dagar.
Supporten hanterar de flesta ärenden som gäller WIS. Hit vänder du dig om du exempelvis:
- har frågor om inloggning
- har tekniska problem med WIS
- har andra frågor om ditt eller din aktörs WIS-användande.
Support utanför kontorstid
Utanför kontorstid besvarar MSB:s tjänsteman i beredskap inkommande telefonsamtal till WIS-supporten. Tjänsteman i beredskap hanterar endast akuta drift- och inloggningsproblem.
Ärenden som kommer in via e-post och frågor som rör metodik besvarar WIS-supportens personal snarast möjligt under ordinarie kontorstid.
Skapa användarprofil i WIS
Om din organisation redan är en WIS-aktör kan den som är aktörsadministratör i WIS i din organisation skapa en användarprofil till dig. Om du inte vet vem som är administratör hos er kan WIS-supporten hjälpa dig med att ta fram rätt namn.
Registrera ny aktör
Om din organisation vill bli aktör i WIS kan du ansöka om att få registrera er som aktör i WIS.
Bidra till utvecklingen av WIS
Om du har förslag eller idéer för att utveckla WIS får du gärna kontakta WIS-supporten och dela med dig av dina förslag.