Till innehåll på sidan

1 st lades till i din varukorg.

Till beställning

Vad hände med opinionen? : en översikt om metoder och strategier för att mäta snabba opinionsförändringar och undersöka opinioner/ händelser i sociala medier, studie

Omslagsbild för  Vad hände med opinionen? : en översikt om metoder och strategier för att mäta snabba opinionsförändringar och undersöka opinioner/ händelser i sociala medier, studie

Vad hände med opinionen? : en översikt om metoder och strategier för att mäta snabba opinionsförändringar och undersöka opinioner/ händelser i sociala medier, studie

Beskrivning

Denna rapport tar upp olika metoder och strategier för att mäta snabba opinionsförändringar och undersöka opinioner/händelser i sociala medier. Trots att det finns betydande svårigheter att undersöka opinioner och händelser i sociala medier visar rapportens slutsatser att det går att göra både undersökningar som fångar in förändringar av opinion och händelseförlopp med god kvalitet. En förutsättning är dock att tid och resurser läggs för att planera dessa studier.

Detaljer

Pris
0 kronor
Publikationsnummer
MSB1169
ISBN-nummer
978-91-7383-798-9
Utgivningsår
2018
Omfång (sidor)
74 s.
Till toppen av sidan